poniedziałek, 28 sierpnia 2017

8 łap to nie 4- wady i zalety



Od ponad roku jestem dumną posiadaczką dwóch psów i już dużo doświadczyłam mimo krótkiego czasu. 8 łap to nie 4 łapy, więc dzisiaj poznacie wady i zalety posiadania dwóch psów. Wszystko napisane na podstawie mojego doświadczenia z dwoma psami

Wady

  • Dwa razy większe koszty utrzymania (wet, karma, akcesoria itp)
Gdy mamy jednego psa musimy kupić mu obroże, smycz i płacić za szczepienia. Wszystjo,kosztuje, a więc gdy mamy dwa psy musimy zapewnić mu to samo, więc dwa razy większe koszty utrzymania
  • Podzielenie czasu na dwa psy
Zawsze bawiliśmy się z psem szarpakiem, wychodziliśmy na spacer i obdarowalimy go 100% miłością, a teraz gdy jest deugi pies? Musimy to wszystko podzielić, aby żaden pies nie czuł się odrzucony.
  • Zazdrość psów
U nas pojawiła się i jest cały czas. Gdy głaszczemy jednego psa, drugi może być zazdrosny i może zatakować go.
  • Więcej pracy
Każdy pies musi być wychowany, a więc wychować trzeba dwa psy. Z tym wiąże się większą i dłuższa praca. 

Zalety

  • Psy mogą się bawić razem
Gdy jesteśmy zajęci możemy zostawić psy same i one się będą razem bawić. Oczywiście jeśli lubią swoje towarzysztwo
  • Więcej radości i miłości
Jaki psiarz nie lubi widoku radosnego psa? A co powiecie na więcej radości i miłości od drugiego psa? Ja kocham ten widok gdy psiaki tak się cieszą z mojego widoku.
  • Lepsza ochrona
Lepsza ochrona oczywiście dzięki psom. Nie musisz się martwić, że ktoś Cię napadnie podczas spaceru, bo dwa psy to 2x większą ochrona.
  • Więcej ruchu

Ruch to zdrowie mówią, a dwa psy ci na pewno zapewnią dużo ruchu. Spacer nie będzie taki sam jak z jednym psem, a zabawa? Na pewno nie tylko 2 razy rzucisz piłke tylko baw się 2x dłuższej.




A wy macie dwa psy? Nie załujecie?

5 komentarzy:

  1. Myślę, że nie można żałować - ja mam 3 psy i nigdy nic zalowalam.
    Pozdrawiam, wpadnij do nas -https://wsladzapsem.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, dwa różne (kundelek i rasowiec, młody i stary) i jest super :) Zalety: jedno drugiego nauczyło dużo dobrego, w tym rzeczy, których mógł nauczyć psa tylko drugi pies :) Kocham oba bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  3. W domu właściwie zawsze były dwa psy. Mimo, że czasami trudno jest przeprowadzić dwa treningi zdecydowanie nie żałuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam jednego psa i dwa koty - zawsze łatwo nie jest :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że w perspektywie 1 +2 to właśnie dzielenie czasu pomiędzy dwa psy, zwłaszcza czasu treningowego, budzi we mnie najwięcej niepokoju...

    OdpowiedzUsuń